Центром концепції розвитку навчальних закладів нового типу (саме до таких належить Житомирська гуманітарна гімназія №1) є творча особистість, яка вирізняється насамперед високим інтелектом, що є наслідком як природних задатків, так і сприятливих умов виховання та навчання. Тому важливою є розробка альтернативних систем навчання, авторських методик, які вимагають від вчителя вміння працювати у творчому режимі, нестандартних напрямках, постійно вдосконалювати свою професійну діяльність, опанувати специфічні форми і методи орієнтації будь-якого навчального курсу на розвиток творчих можливостей учнів, їхніх талантів і обдарованості з метою отримання певного освітнього результату. Колектив Житомирської гуманітарної гімназії №1 вважає, що навчальний заклад у першу чергу повинен вчити інтелектуально, навчити пишатися своїми інтелектуальними результатами, навчити грі розуму. Тому щорічно двічі на семестр у нашій гімназії проводиться "Інтелектуальний марафон". Ми не є засновниками цього конкурсу, вперше він був проведений у Москві в 1993 році. У гімназії традиція проведення "Інтелектуального марафону" стала невід’ємною частиною навчального процесу. На відміну від олімпіад, які проводяться у школах, марафон дає можливість кожному учню: - продемонструвати загальнонавчальні навички та уміння; - виявити інтелектуальні здібності; - розкрити багатогранність своїх інтересів. 12 квітня 2012 року в гімназії проходив неформальний зріз рівня якості навчання учнів, адже "Інтелектуальний марафон" є елементом внутрішнього контролю з боку адміністрації та вагомим діагностичним матеріалом для класних керівників та вчителів-предметників.
Кожен гімназист виконував завдання з п’яти навчальних предметів. Завдання мали три рівні складності: • репродуктивний; • конструктивний; • творчий. Варто зазначити, що одні завдання передбачають глибокі знання учнів із конкретного предмету, інші – розраховані на загальнокультурний рівень гімназиста. Максимальна кількість балів, що можливо набрати за виконання завдань з певного предмету – 100. Загальний максимальний бал за всі завдання – 500. За результатами марафону учні, котрі набрали більше 400 балів одержують щомісячну стипендію.
|