16 березня в
Житомирській міській гімназії №3 відбулася літературно-наукова конференція
«Імпресіонізм та символізм – основні течії модернізму в французькому та
українському мистецтві»
Учні одинадцятих
класів презентували творчість митців модернізму (художників, поетів,
композиторів), а також саму характеристику напряму
Виникнення модернізму (передовсім у Франції в
60—70-х роках XIX ст.) пов'язане з принципово новим баченням людини і
мистецтва.
Філософ
Фрідріх Ніцше проголосив: «Померли всі боги, залишилась одна людина!» Дійсно,
людина, як ніколи дотепер, стала величною й цікавою для митців. Вони
поставили людину в самий центр своїх творів, зробивши її внутрішній світ
головним об'єктом мистецтва. Почуття, враження, переживання особистості
привернули увагу модерністів, які оголосили людину найбільшою цінністю на
землі.
Присутнім цікавою була
інформація про те, що переворот відбувався не
лише в літературі, а в усіх галузях культури, що засвідчили художні відкриття
П. Сезанна і П. Пікассо, П. Верлена і Гійома Аполлінера, М. Равеля і І.
Стравинського, Дж. Гріффіта і С. Ейзенштейна, Вс. Мейерхольда і О. Довженка та
ін. «Всі на всіх впливали, і все випливало з цього впливу»,— зазначав один із братів
Гонкурів. Дійсно, живопис Е. Делакруа позначився на творчості Ш. Бодлера,
художні досягнення П. Пікассо вплинули на творчу манеру Гійома Аполлінера, П.
Елюара, Б. Сандрара, імпресіонізм К. Моне — на художню практику П. Верлена, Р.
М. Рільке, Т.-С. Еліота, Кнута Гамсуна, естетика кубістів — на мову і композицію
творів Г. Стайн, В. Маяковського, Гійома Аполлінера, прийоми кінематографічного
монтажу — на романи «потоку свідомості» .
Змістовними були презентації, підготовлені учнями та
вчителями. На конференції звучали вірші французьких та українських символістів
та імпресіоністів українською та французькою мовою.
|